Com rendibilitzar una casa llogant-la com a habitatge turístic?

CONSELLS LLOGUER 1 - Com rendibilitzar una casa llogant-la com a habitatge turístic?

Com rendibilitzar una casa llogant-la com a habitatge turístic?

Si disposes d’una propietat, com un apartament, un pis, una casa a la muntanya, un agroturisme o una vila, que no fas servir habitualment, segur que t’interessa saber com generar-ne benefici, llogant-la com a habitatge turístic.

Si cerques formes de rendibilitzar la teva inversió immobiliària, t’interessa saber com és la gestió de lloguer vacacional.

Com es gestiona el lloguer turístic?

Gestionar un lloguer turístic pot ser una mica més complicat que el lloguer tradicional.

Hi ha diverses opcions per gestionar el lloguer turístic d’un habitatge.

Fer-ho per un mateix, implica  encarregar-se directament de nombroses tasques, com ara preparar el reportatge fotogràfic, descripcions de la propietat i el seu entorn, la confecció i publicació d’anuncis, la resposta a les consultes dels clients, la realització de reserves , la recepció i la sortida dels hostes, i la gestió de qualsevol problema que pugui sorgir durant l’estada.

Contractant una plataforma especialitzada o un assessor immobiliari, aquestes activitats es realitzaran d’una forma guiada pels qui estan acostumats a fer-les diàriament i, a més, disposen d’una base de dades qualificada d’inquilins, que poden fer front al pagament del lloguer.

La tarifa per aquest servei es veu recompensada per l’estalvi de temps, la màxima difusió al mercat, la selecció d’inquilins i per tenir la seguretat del cobrament dels lloguers.

Quins impostos es paguen per l’explotació d’habitatge de lloguer de vacances?

El lloguer turístic del vostre habitatge està subjecte a impostos, depenent de la legislació fiscal del vostre país o regió. Per a la Hisenda espanyola, un lloguer es considera turístic quan té com a destinació primordial una de diferent de l’habitatge permanent de l’arrendatari i se cedeix l’ús immediat i temporal d’un habitatge, amb una contraprestació econòmica.

Si l’activitat inclou serveis d’allotjament, està subjecta a l’IVA del 10%, ja que es tracta de serveis propis de la indústria hotelera. Si l’activitat s’exerceix com a autònom, cal fer el pagament trimestral de l’IRPF.

Pel que fa a l’IRPF, els ingressos es computen com a activitat econòmica: L’impost sobre la renda dels habitatges turístics és del 25% si es lloga per un període de temps inferior a 31 dies. Si es lloga durant més de 31 dies, estarà subjecte als mateixos impostos que qualsevol altra propietat de lloguer.

Si no s’ofereixen serveis turístics, l’operació estarà exempta d’IVA.

Si es lloga a través d’una plataforma, es declaren els ingressos a l’IRPF, descomptant les despeses i computant-se com a rendiments de capital mobiliari.

Com es gestiona un lloguer vacacional?

La gestió de pisos de vacances pot ser una tasca desafiant, però també pot ser molt gratificant si es fa de manera adequada. Aquí hi ha alguns passos que has de seguir per gestionar la teva propietat de lloguer de vacances de manera eficient:

  • Anàlisi de mercat: Abans de llogar la teva propietat com a pis de vacances, és important fer un anàlisis de mercat per determinar la demanda a la teva zona, els preus de lloguers similars i les característiques que els viatgers busquen en un allotjament.
  • Preparació de la propietat: Abans de començar a rebre clients, t’has d’assegurar que la propietat estigui en bones condicions i equipada amb tot el necessari, incloent-hi roba de llit i tovalloles, electrodomèstics i utensilis de cuina.
  •  Llistat en plataformes: Un cop la propietat estigui a punt, pots començar a llistar-la en plataformes de lloguer de vacances. És important incloure fotos detallades i descripcions clares per atraure els viatgers.
  • Gestió de reserves: Un cop comenceu a rebre reserves, és important estar disponible per respondre les preguntes dels clients i proporcionar-los la informació necessària per a la vostra estada. També és important gestionar els pagaments de manera segura i eficient.
  • Neteja i manteniment: Un cop els clients se n’han anat, és important fer una neteja exhaustiva i fer qualsevol reparació necessària perquè la propietat estigui a punt per al següent client.
  • Revisions i millores: Finalment, és important avaluar la gestió de la propietat i fer els ajustaments necessaris per millorar l’experiència i augmentar la rendibilitat de la propietat.
  • Comunicació amb els clients: Mantingues una bona comunicació amb els clients abans, durant i després de la seva estada per garantir una experiència satisfactòria.
  • Gestió d’impostos i compliment legal: Assegureu-vos de complir totes les lleis i regulacions locals, incloent-hi el pagament d’impostos i el compliment de les normes de seguretat.

Aquestes són només algunes de les accions clau que cal considerar en la gestió integral dels teus apartaments turístics.

La gestió eficient i professional de les teves propietats et pot ajudar a maximitzar la rendibilitat i assegurar una experiència satisfactòria.

Redacció

Ens apassiona tant la nostra feina que volem mostrar-la al món i ajudar a resoldre tots aquells dubtes que no ens deixen fer un pas endavant. L'Habitatge de Vic porta 30 anys d'experiència i treball en el món immobiliari. Gràcies a això ha anat aprenent i millorant per oferir la màxima qualitat en els seus serveis i de manera totalment personalitzada segons les necessitats de cada persona.

View all posts by Redacció →

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Aquest lloc web utilitza galetes perquè vostè tingui una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per l'acceptació de les mencionades galetes i la acceptació de la nostra "política de cookies, cliqui aquest enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies