4 idees per donar sortida a aquesta casa que ningú vol comprar

home staging - 4 idees per donar sortida a aquesta casa que ningú vol comprar

4 idees per donar sortida a aquesta casa que ningú vol comprar

Una de les conseqüències de la pandèmia al mercat immobiliari va ser la recerca de nous espais més amplis, més il·luminats o més ben equipats on poder teletreballar amb més comoditat. De fet, l’any 2021 es van registrar 566.025 compravenda d’immobles domiciliaris a Espanya, segons l’INE, cosa que implica un creixement de gairebé el 12% d’operacions respecte del 2019.

Fora d’aquestes expectatives es queden les que es coneixen com a ànecs lletjos: habitatges poc atractius per al públic general. Els factors que caracteritzen aquests habitatges són, entre altres, l’absència d’ascensor, la ubicació, els pisos interiors foscos, les cases amb sostres baixos o els habitatges amb passadissos molt llargs que ocupen tota la distribució en metres quadrats.

Sempre hi ha hagut immobles al mercat que resulten especialment difícils de trobar un comprador, encara que des de la pandèmia el nombre d’aquests aneguets lletjos s’ha incrementat. Això és perquè el confinament va fer veure a molts espanyols que el seu habitatge no complia amb les seves prioritats habitacionals, per la qual cosa van decidir posar-lo en venda. En alguns casos, aquests pisos es poden arribar a quedar en venda durant mesos i fins i tot anys, cosa que perjudica el venedor.

Quatre mètodes per facilitar la venda

Identifiquem quatre mètodes que poden facilitar la venda d’aquests aneguets lletjos. Són els següents:

1. Home staging

La primera ullada que els possibles compradors donen a l’habitatge, ja sigui a les visites o al portal web, sol ser determinant per prendre la decisió final de compra. Per tant, l’aparença física dels immobles és un factor vital que s’ha de cuidar i treballar. En aquest sentit, pot servir de gran ajuda el home staging, és a dir, la tècnica de fer més atractiu un habitatge als ulls dels possibles compradors. L’objectiu final és captar més compradors potencials i aconseguir una revaloració de la casa, per a la qual cosa hi ha diversos camins.

Normalment, aquest procés comença amb la publicació de la fitxa de la vivenda als portals immobiliaris, que sol ser el primer punt de contacte dels possibles compradors amb l’immoble. En aquest punt en concret s’han de cuidar especialment les fotografies, amb imatges de tots els angles de l’habitatge fetes al nivell dels ulls i integrant-hi la major quantitat d’espai possible. També és important no fotografiar de cara al sol, publicar fotos del barri i dels exteriors i no ser breus en el nombre d’imatges publicades.

A més, és important triar els elements que apareixeran a cada foto i deixar a la vista el mínim nombre d’objectes perquè no es vegi un ambient massa carregat. Tampoc és recomanable que una estada es vegi buida perquè farà sensació de ser poc acollidora. El punt mitjà entre ambdues opcions és fer servir un mobiliari real, si és possible el més neutre possible i sense que sigui excessivament antic o recarregat.

Per tant, en cas que els mobles de l’habitatge no compleixin aquestes condicions, el millor és retirar-los i substituir-los per mobles de cartró o fer simulacions virtuals per mostrar al futur comprador ràpidament com quedaria l’estada moblada d’una manera neutra.

2. Bona il·luminació

Disposar de llum natural és una peça fonamental a l’hora de vendre un habitatge, per la qual cosa aquest ha d’aprofitar-se tot el possible i assegurar-se que hi ha il·luminació al terra, les parets i els mobles, tant a les visites com als anuncis publicats als portals.

Tot i això, hi ha ànecs lletjos on la il·luminació natural és pobra, bé perquè la distribució de l’habitatge elimina gran part d’aquesta llum rebuda, o bé perquè l’immoble és interior i no rep llum solar de forma directa. Els primers casos solen estar produïts per parets i passadissos llargs que tallen la distribució de la casa i l‟emissió de llum directa des de l’exterior. Amb una petita inversió, es poden llençar aquests envans per tal de donar més il·luminació natural a l’habitatge, però també de guanyar espai i connectar els punts comuns de l’immoble.

I en els casos que, per mida o per ser un pis interior, no es compti amb prou llum natural, és imprescindible utilitzar llum artificial indirecta per guanyar sensació d’amplitud, tant a les visites com a les webs. El més important és saber fer servir cada tipus de llum per a l’estada adequada. Per exemple, els llums fluorescents il·luminen millor les zones de treball com les cuines, mentre que les incandescents donen sensació de calidesa, sent perfectes per al saló.

3. Pintura en blanc

La pintura de les parets també influeix de manera notòria a l’atractiu que genera un habitatge. Així, els colors o estampats molt recarregats no solen convèncer la majoria de compradors. Tampoc la presència de taques, esquerdes o forats. En cas que la pintura sigui antiga o hi hagi desperfectes, és més que recomanable substituir-la per opcions que agradin a tot el mercat.

En aquest sentit, el blanc és sempre la millor opció per convèncer i atraure compradors pel to fresc, net i per donar més lluminositat a l’habitatge. És a més l’opció més econòmica i el color amb què la majoria de persones se senten còmodes des del primer instant i el que afavoreix millor a l’hora d’imaginar la disposició dels futurs mobles a la llar.

4. Compra, rehabilitació i lloguer

Les agències immobiliàries estem notant una tendència més gran per la compra d’aquest tipus d’habitatges com a actiu d’inversió per, després d’un procés de rehabilitació convertir-los en petites llars confortables i rendibilitzar-los mitjançant el lloguer.

Redacció

Ens apassiona tant la nostra feina que volem mostrar-la al món i ajudar a resoldre tots aquells dubtes que no ens deixen fer un pas endavant. L'Habitatge de Vic porta 30 anys d'experiència i treball en el món immobiliari. Gràcies a això ha anat aprenent i millorant per oferir la màxima qualitat en els seus serveis i de manera totalment personalitzada segons les necessitats de cada persona.

View all posts by Redacció →

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Aquest lloc web utilitza galetes perquè vostè tingui una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per l'acceptació de les mencionades galetes i la acceptació de la nostra "política de cookies, cliqui aquest enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies